sobota, 17 listopada 2012

Innowacyjnie

Według definicji Design Dictionary, tworzenie tożsamości wizualnej jest świadomym kreowaniem obrazów w umyśle konsumenta (źródło: Branding, Design Dictionary. Perspectives on Design Terminology, Birkhauser, 2008). W tym przypadku konsumentem jest osoba związana z uczelnią. Myślę, że odbiorcami, którzy stanowią zdecydowaną większość są studenci i kandydaci, którzy wybrali bądź wybiorą daną szkołę do dalszej nauki. Wyraźna reprezentacja instytucji pomaga stworzyć przyjazny dla studenta wizerunek. Z identyfikacją wizualną jako studenci czy kandydaci mamy do czynienia cały czas i każdy chciałby mieć komfort obcowania z funkcjonalnymi i dobrze zaprojektowanymi produktami. Począwszy od informatorów, potrzebnych druków/podań, plakatów informacyjnych i przedmiotów, dzięki którym chcemy identyfikować się z daną szkołą. Chcę zwrócić uwagę na system funkcjonujący na Politechnice w Eidhoven, w jaki sposób został zaprojektowany i jak funkcjonuje. 



Technische Universiteit (TU/e) | Eindhoven, Holandia








W przypadku tej uczelni zaobserwowałam bardzo spójny system w całej identyfikacji, niezależnie od wydziału. Mamy tu do czynienia z dziewięcioma wydziałami, gdzie każdy potraktowany jest w taki sam sposób. Nie istnieją loga poszczególnych jednostek; jest jeden reprezentacyjny znak całego uniwersytetu. Identyfikacja została zaprojektowana przez holenderskie studio DeBeckery. Założeniem projektu było stworzenie wizerunku instytucji jako wpływowej i międzynarodowej, gdzie wszystko kręci się wokół innowacji. 
Odnowione logo z dwujęzycznym napisem nadaje międzynarodowy charakter uczelni. Pochyła linia zastosowana w znaku jest konsekwentnie stosowana w innych drukach i determinuje umiejscowienie loga i innych elementów. Całość ma dynamiczny charakter, również przez zastosowanie mocnych kolorów, i kolorowych fotografii.




 
 
  




 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz